Fang det i en tittel

Årets studentutstilling på vakre Alnes åpnet lørdag 18.02.23.

Det ble åpningstale både av Ørnulf Opdahl, Rektor Trine og Sigurd Vatnehol som er 1. års student hos oss. Vi har lyst å dele Sigurds ord om utstillingen og beskriver mangfoldet vi har av studenter og verk i denne utstillingen.

Sigurd sa følgende om utstillingen:

Vi mennesker liker å putte ting i bås, slik at vi kan prøve å forstå naturen og oss selv. Dette gir oss en betryggende illusjon, men i realiteten er ting mer innviklet enn vi liker å innrømme.

I forkant av utstillingen var vi på søken etter en passende tittel, men innholdet var så mangfoldig at ethvert forsøk på å formulere noe opplevdes som begrensende, eller så generelt at det ikke var vits. Dette er tross alt en skoleutstilling der alle verk taler for seg selv med sin egen stemme, i sitt eget medium og uttrykk.

Frustrasjonen tilknyttet det å ikke passe inn er noe vi tror er kjent for mange. Vi anerkjenner vårt behov for å definere rammer i søken etter svar, men denne gangen ønsker vi det udefinerbare velkommen. Her er alle og alt velkommen.

Utstillingen står til 16.03.23. Frem til ta kan du ta turen til vakre Alnes å se den flotte studentutstillingen vår.