FRA ENDE TIL ANNEN

Lørdag 19. februar åpnet våre studenter utstillingen "Fra ende til annen"

Ytterst ute ved havet, på vakre Alnes åpnet våre studenter utstillingen «Fra ende til annen»

Utstillingen er et resultat av et samarbeid mellom Alnes fyr og opplevelsessenter, studentene og gallerigruppen som drifter Indre galleri.

I katalogen til utstillingen står det følgende:

Vi står på enden.

Det er tid for et nytt kapittel.

En ny tid, en ny oss.

Mens vi står her i overgangen ser vi på det vi legger bak oss, hvor vi er og hvor vi skal.

Det er 18 studenter som stiller ut, her finner du verk som er like forskjellige som studentene selv. Det er store maleri, sarte trykk, fotografi og mye mer. Felles for alle er at de har et sterkt budskap om tiden vi står i.

Vi synes det er viktig at våre studenter får mulighet stille ut gjennom hele studiet, nettopp fordi det gir praktisk læring. Det er mye arbeid som ligger i forkant av en utstilling, arbeid publikum ikke ser når verkene er utstilt. Det skal prøves, feiles og erfares. Takk til Alnes fyr og opplevelsessenter som gir studentene våre denne muligheten.