Lærere og administrasjon

Det viktigste for oss som jobber ved Ytre kunstfagskole er at hver enkelt student finner sitt eget kunstneriske uttrykk, og kommer så langt som de klarer i sin utvikling. Vi bryr oss, og vi er her for dere.

Administrasjonen

Ytre kunstfagskole har et uformelt og åpent miljø, og som student vil du bli godt kjent med Stine og Trine i administrasjonen. Dersom du lurer på noe utover det du snakker med faglærerne om er det bare å stikke innom kontorene deres!

1. Trine Røssevold

Trine er skolens rektor, og har ansvaret for skolens faglige opplegg. Hun legger timeplaner, leder prosjekter og følger opp studenter og lærere. Trine er billedkunstner og har noe undervisning i tegning og maleri.

Møt de inspirerende lærerne våre

Alle våre lærere er profesjonelle yrkesaktive kunstnere eller designere. Unntaket er lærer i kunsthistorie og i noen spesialkurs. Vi har en fast kjerne på fem lærere ut over dette hyrer vi inn aktuelle gjestelærere fra år til år.

Vår kjerne består nå av:

1. Underviser hovedsaklig i visuell kommunikasjon, tegning og objekt. Se Marianne sine arbeider.

2. Underviser hovedsaklig i maleri, tegning og installasjon.

3. Terese underviser i ulike 3D-temakurs, performance og samtidskunst.

4. Peder er håndverkeren vår. Han underviser i 3D-modellering og form, samt tegning og ulike prosjekter.