Studentutstilling 2023

Studentene ved Ytre Kunstfagskole presenterer årets studentutstilling i gallerirommet på Alnes besøkssenter. Utstillingen er satt sammen av studentenes egne verk. Her vil dere få se malerier, grafikk og tredimensjonalkunst.

Navnet på utstillingen kommer som en oppfordring til oss selv, fremtidens kunstnere. Kan vi fange tiden, øyeblikket og engasjementet vårt i kunsten vi lager? Det vil være vår måte å si ifra på, vårt utrop og varsku i en uroligtid.

Måten vi bruker naturen på setter den under press. Hva skjer når menneske og natur kommer i utakt? Hvem seirer? Hvem vinner når menneskene kun jakter etter et vakkert ytre? Ikke det jordnære, naturlige. Hvem er vi når vi mister oss selv?

Identitet og menneske i møte med naturen er tema besøkende kan finne igjen i vår utstilling.

Som studenter ved Ytre Kunstfagskole har vi muligheten til å uttrykke oss i forskjellige materialer og teknikker. Publikum kan få se grafikk i tillegg til tegning, akvarell, akryl og oljemaling, samt noen skulpturer. Ytre kunstfagskole har spisset sin nedslagsfelt og ønsker å løfte viktigheten av kunst uten for de store senterne og er den nordligste kunstskolen av sitt slag.

Utstillingen på Alnes gir oss mulighet til å vise en del av hva vi gjør. Det er viktig for Ytre Kunstfagskole å bruke nærområdet, og mulighetene vi har rundt oss.

Hvor: Alnes fyr, Giske kommune

Når: 18.02 - 16.03.2023

Åpningstider:

Mandag: stengt.

Tirsdag, onsdag og fredag kl.11-17.

Torsdag kl. 11-18.

Lørdag og søndag kl.12-18.