Hva er det som skjer i det gule huset på toppen av Hellegata?

Det kan være at du er nysgjerrig fordi du har lyst å studere her, eller fordi du er interessert i kunst og lurer på hva vi driver med her på Ytre kunstfagskole.

Det å studere kunst er noe helt annet enn å være student på en stort universitet eller høyskole. Hos oss er det du som er skaperen, du er oppdageren som driver din egen kunst fremover. Her arbeider du tett og praktisk sammen med profesjonelle kunstnere, og du vil lære MYE på to år. Vi er en liten skole med et godt og trygt læringsmiljø.

Det er mange som har spørsmål om vår skole og derfor åpner vi dørene til skolen vår. Vi arrangerer i år en åpen uke. Her kan du hospitere, der du får møte våre flotte studenter. Du kan også være med på en kunsthistorieforelesning på KUBE eller en krokiøkt her på skolen. Du kan velge og vrake i ulike måter å besøke oss.

I tillegg har vi åpen dag lørdag 11. februar der du kan ta med familie, venner og andre som er interessert i vår skole. Her står både våre studenter og ansatte klare til å ta imot deg og dine sprøsmål om Ytre kunstfagskole.

Program

Tirsdag 7. februar åpner vi opp for en hospiteringsdag. Her får elevene være med på en vanlig skoledag her på Ytre.

Torsdag 9. februar har vi Ytringskveld kl. 19.00.

Fredag 10. februar åpner vi opp vår krokiundervisning og kunsthistorieforelesning. Her kan du være med på en eller begge.

Lørdag 11. februar har vi åpen dag fra klokken 12.00-15.00. Her kan en se skolen, snakke med studenter og ansatte. Vi vil også ta en direktesent omvisning lørdagen. Tidspunkt vil bli lagt ut på våre nettsider, Instagram og Facebookside.

For at du skal få et flott besøk er på Ytre er det viktig at vi vet at du kommer, derfor må du melde deg på hospitering, kroki og kunsthistorie. Dette gjøres ved å sende oss en epost på post@ytrekunst.no

Åpen dag er det bare å møte opp lørdag 11. februar mellom klokken 12:00 og 15:00 på toppen av Hellebakken.

Vi gleder oss til å se deg!