Glossarium

Avgangsutstillingen 2016 har fått tittelen Glossarium, som betyr "ord som trenger forklaring". Siden utstillingen ikke inneholder så mange ord, men stort sett visuelle uttrykk kan man tenke seg at det er forklaringen man ser utstilt, og ikke ordet!

Årets utstilling ble rigget til i våre rustikke, men akk så vakre, lokaler i Moloveien 22. Her hadde også studentene hatt sine atelierplasser gjennom den 10 uker lange eksamensperioden som avsluttes med avgangsutstillingen. De 12 studentene presenterte svært ulike prosjekter som omfattet både arkitektur, illustrasjon, installasjoner av ulik art, animasjon, fotografi, tegning, maleri og tekst.

Det å arrangere en utstilling inngår også i pensum hos oss. Studentene jobber parallelt med planlegging av utstillingen og arbeidet med egne prosjekter. Dette innbefatter markedsføring med pressemelding, nettannonsering, plakater osv. Dokumentering og produsering av katalog. Planlegging av åpning med program, invitasjon av gjester, lister over verk, vaktplaner osv. De mange, mange detaljene. Dette kan være intenst, men du verden så godt det kjennes når lysene stilles inn mot de flotte arbeidene, publikum strømmer inn, og superlativene henger tungt i lufta.

Bilder fra utstillingen