Propagandakurset til Ålesund kunstfagskole blir synliggjort i det offentlige rom i Ålesund sentrum, hvor studenter i 1. klasse stiller ut i Korsatunnellen. Tematikken for kurset er SOLARPUNK, og i denne sammenheng har et spennende nasjonalt samarbeid tatt form. Ålesund kunstfagskole har samarbeidet med Rjukan Solarpunk Academy, en kunstskole i emning dypt inne i den norske fjellheimen. Se verkene og les hva studentene sier om dem selv.

Gaia – moder jord

Catarina Bjerkevold

De aller fleste har et ønske eller en tanke om hvordan fremtiden skal se ut, hvilke verdier vi som mennesker skal verdsette å hvilke bekymringer som skal stå i fokus. Ved å plassere dette ønske-treet i Korsatunellen ønsker jeg å utfordre deg til å tenke igjennom hvordan du ønsker at verden så ut, ditt ideelle Utopia. Klarer du sette ord på dine ønsker å bringe dem ut i verden, fremme dem på Gaia’s gren? De aller fleste av oss tenker sjeldent over at våre daglige valg er med på å forme fremtiden. Ditt valg, min fremtid.