Vi søker koordinator med kunstteoretisk kompetanse!

Har du lyst på en spennende jobb som du selv kan være med å forme? Ytre kunstfagskole er under utvikling, og vi trenger en engasjert kunsthistoriker, kunstteoretiker eller kunstner som ønsker å være med på laget. Her kan vi love at ikke en dag er lik og du vil få mange gode erfaringer.

Ytre kunstfagskole har som visjon å utfordre perspektiv. Med dette mener vi at vi skal utfordre det etablerte, vi skal gi våre studenter evnen til å observere, oppdage, utfordre og utvikle sin stemme. Vi skal være en støtte, og en del av det profesjonelle kunstfeltet. Vi har som mål å løfte forholdene for kunst utenfor de store byene. Høres dette ut som noe du har lyst å være en del av?

Stillingen består av følgende oppgaver:

1. Undervisning i kunsthistorie og kunstteori ca. 30% av stillingen
  2. Ansvar for skolens fagbibliotek
  3. Deltagelse i ulike utviklingsprosjekt
  4. Studieturer
  5. Fagtekster til nettside og kataloger m.m.

Kvalifikasjoner:

• Du må kunne undervise kunsthistorie på fagskolenivå. I dette ligger det at du må ha enten en BA i kunsthistorie eller som en del av kunstutdanningen din.
  • Du må ha kunnskap om samtidskunst og kunne undervise i dette.
  • Du må ha oversikt over det aktive kunstfeltet.
  • God digital kompetanse
  • God skriftlig formidlingsevne.
  • Vi ønsker å gi nyutdannede en mulighet, så undervisningserfaring er ikke det avgjørende. Det viktigste for oss er at du har lyst, er nysgjerrig og har lyst å være med på prosjekter som skal utfordre etablerte perspektiv.

Vi kan tilby:

1. Et sterkt fagmiljø
  2. Konkurransedyktig lønn
  3. Erfaring med utviklingsarbeid
  4. Et godt kollegium og en spennende arbeidshverdag

Stillingen er i første omgang et årlig engasjement i 80-100%, men med mulighet for forlengelse, og fast stilling. Oppstart 01.08.22.

Søknadsfrist er 30.04.22

Søknaden sendes til post@ytrekunst.no

Ta kontakt med Trine eller Stine om du har noen spørsmål

Du finner kontaktinformasjon her: